I en elbil kan der på længere ture være behov for ladestop, og med videostreaming som en mulighed kan ladepausen benyttes til at nyde livestreaming, nyheder, shows eller din nyeste favoritvideo.
Helt i Volvos sikkerhedsånd går man naturligvis ikke på kompromis med sikkerheden og derfor vil Volvo selvfølgelig kun gøre afspilning af videoer mulig, mens bilen holder stille.
Ud over videoafspilning annoncerer Volvo og Google i øvrigt, at kunderne snart vil kunne downloade navigationsapps som Sygic og Flitsmeister, opladningsapps som Chargepoint og Plugshare og parkeringsapps som SpotHero og ParkWhiz i de områder, hvor de er tilgængelige. Volvo tilbyder allerede nu EasyPark appen i alle biler med Google Infotainment systemet.
Den digitale dagligstue flytter ind i bilen
Indførelsen af videostreaming falder sammen med meddelelsen om, at Volvo sigter mod problemfri integration af enheder, der har Google Assistant, hvilket dybest set forvandler virksomhedens biler til smarte enheder. Integrationen med Google Assistant-enheder og introduktionen af YouTube betyder, at bilen fungerer som en udvidelse af førerens digitale dagligstue.
Kombineret med et premium lydanlæg, der kan konkurrere med mange anlæg i hjemmet, og Volvos afslappede interiør med støjreduktion og komfortable siddepladser, fungerer bilen som en ekstra personlig dagligstue uden forstyrrelser. Da Volvos tilbud også indeholder ubegrænset data, kan kunderne se YouTube, så længe de ønsker det. Tilbuddet kan variere fra et land til et andet og vil blive rullet ud løbende.