Det er langt fra første gang det franske bilmærke Peugeot skifter logo. Eller “skifter” er så meget sagt, for egentlig er der blot tale om en ændring.
Løven gør Peugeot til et tidløst brand, der bygger bro mellem fortid og fremtid, lyder det i en pressemeddelelse fra Peugeot. Gennem de seneste 10 år er hele modelprogrammet blevet ændret og der er blevet gennemført et pænt løft på mærkets biler.
Det nye logo er et billede på, hvad Peugeot betød i går, hvad Peugeot betyder i dag og hvad Peugeot vil betyde i morgen.
Peugeot vender en ny side i sin historie og tager hul på en ny æra. Med sit nye våbenskjold som et symbol på sin internationale offensiv vil Peugeot erobre nye territorier for at accelerere sin globale vækst.
Peugeot har siden 1850 haft 10 forskellige logoer, men på alle logoerne er den karakteristiske løve gået igen. Og sådan er det også 11. gang. Løven ér og bliver nemlig en del af Peugeots sjæl og identitet.