DEL

Når den nye Honda HR-V kommer til Europa kommer den med et helt nyt system som Honda selv  kalder for e:HEV-hybridsystem, der består af en benzinmotor og en elmotor. I en pressemeddelelse skriver Honda, at den helt nye HR-V leverer hybrid effektivitet og avancerede sikkerheds- og teknologifunktioner, alt sammen integreret i et coupéinspireret design og samtidig forbedrer den rummeligheden.

Den nye Honda HR-V bliver tilgængelig i Europa fra slutningen af 2021 og er den nyeste model i Hondas modelprogram, der bærer e:HEV-mærket (hybrid-el-køretøj) efter den faceliftede CR-V og den helt nye Jazz og Jazz Crosstar, der blev lanceret i 2020. Den bliver endnu en tilføjelse til Hondas elektrificerede modelprogram, nu hvor mærket bevæger sig yderligere mod sit mål om at elektrificere alle sine europæiske mainstream-modeller inden 2022.

Coupéinspireret design

Den næste generation af Honda HR-V e:HEV har et coupéinspireret design. Den nye model viderefører den nye, stilrene, moderne designfilosofi som set i andre nye Honda-modeller, der, ifølge Honda selv, følger grundfilosofierne omkring funktion og design.

Designet inkluderer et nyt markant, integreret kølergitter, mens den generelle designlinje formes af en lang motorhjelm og skarpere, mere lodrette sider for at sikre, at der ikke er nogen indvirkning på den indvendige plads. Motorhjelmen er lav og flad med en linje, der løber til bunden af A-stolperne og skulle gerne give en følelse af stabilitet og sikkerhed.

Fin rummelighed

Den nye Honda HR-V har en ekstraordinær rummelighed takket være den smarte placering af hybridsystemet i bunden af bilen. Som et resultat bevarer HR-V sin forgængers ret fine rummelighed, hvor fire voksne er i stand til at sidde i bilen uden at føle sig klemt inde.

Hvor de fleste bilproducenter sparer på materialekvaliteten for tiden fordi pengene i stedet bliver brugt på at udvikle el- og hybridteknologi, så lover Honda, at den nye HR-V har en decideret  premium følelse over sig, med moderne indtræk og bløde kabinematerialer af høj kvalitet. Den moderne minimalistiske æstetik, der føres an af instrumentpanelets vandrette linjer, er resultatet af et stilrent interiør og et instrumentbræt, hvor hvert element er omhyggeligt placeret for at bidrage til pladsfølelsen og anvendeligheden. Det moderne design styrkes yderligere i et nyt design af ventilationskanalerne i kabinen, der flyder ud i ét fra L-formede åbninger placeret i de øverste hjørner af instrumentbrættet og skaber et bredt flow af frisk luft ved siden af og over passagererne.

Takket være Hondas kompakte hybridsystem og den centrale placering af brændstoftanken, bevarer den helt nye HR-V også de såkaldte Magic Seats, der tilbyder både “fold-ned” og “fold-op” afhængigt af det ønskede lastrum.

Den helt nye HR-V e:HEV vil være tilgængelig i Europa i slutningen af 2021. Herunder ser du de første officielle billeder af Honda HR-V. Vi beklager, at Honda kun har offentliggjort billeder af en japansk højrestyret variant. Bilen der kommer til Europa skulle dog ligne den japanske, men selvfølgelig med venstrestyring.