DEL

Ford Transit Connects lave forbrug udleder samtidig mindre CO2 og reducerer driftsomkostningerne. Flere varianter af varebilen tilbydes nu med en totalvægt (GVM) på 2.501 kg, som øger nyttelastens kapacitet til næsten 1 ton (982 kg).

Ford har i samme omgang godkendt Transit Connect med 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor til at kunne køre på bæredygtig HVO-diesel, der består af rester fra ikke-spiselig fiskeolie og animalsk fedt.

HVO-diesel gør blandt andet, at varebilen starter hurtigere op i koldt vejr. Og da brændstoffet hverken indeholder svovl eller ilt, kan CO2-udslippet rent faktisk reduceres med op til 90 procent i biler, der kører på ren biodiesel.

Endnu mere økonomisk og praktisk

Ford introducerer også en ny og bedre udstyret Limited-serie på udvalgte europæiske markeder, herunder Danmark. Her tilbydes fede designelementer som 16” Sparkle Silver-alufælge, sidespejle og dørhåndtag i samme lakering som varebilen. Limited kommer også med varme i sæderne, automatiske lys og regnsensor til vinduesviskerne.

Øget nyttelast efter kundeønsker

Efter feedback fra kunder er Transit Connects nyttelast steget med 79 kg, så den nu lyder på op til 982 kg. Stigningen er opnået via optimeringer i dækkene og hjulkonfigurationen og går hverken ud over varerummets kapacitet eller bilens brændstofforbrug.

Derudover er muligheden for dobbeltsæde i kabinen fjernet på varianten med ekstra høj nyttelast. Dobbeltsædet er stadig tilgængeligt i varianter uden øget nyttelast.

Kunder, der ønsker en totalvægt på 2.501 kg og en nyttelast på 982 kg, har valget mellem flere motorvarianter. Disse inkluderer 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med enten 100 hk eller 120 hk med 6-trins manuelt gear eller 8-trins automatgear.

Den optimerede Ford Transit Connect fås i Danmark allerede nu.