Ja, det er enten eller med fronten på den nye BMW M3 og søsterbilen BMW M4, der har kulfiber-tag som standard. Enten er du for frontens design, eller også er du lodret imod. De kæmpemæssige nyrer har i den grad lagt op til debat blandt bilinteresserede verden over, men uanset designet, så er det nu den nye stil for M3 og M4 som ellers er baseret på nyeste generation 3-serie. Man kan dog sige, at der er en mening med galskaben, for de store nyrer er med til at suge kold luft ind til kølesystemet.
For der er brug for den kolde luft til den hidsige motor når det går rigtig vildt for sig. Den nye 6. generation M3 er, ikke overraskende hurtigere end nogensinde – 0-100 km/t rammer den på lige omkring 4 sekunder og 200 km/t klarer den på 12,5 sekunder. Den firedørs M3 og den todørs M fås i to forskellige versioner med samme grundlæggende motor nemlig en 3-liters rækkesekser med to turboer som yder 480 hk og 550 Nm. Helt i den rette ånd har BMW valgt at udstyre bilen med en sekstrins manuel gearkasse som standard.
Er det ikke nok for dig med standardversionen, så kan du vælge en særlig Competition variant som er endnu hurtigere. Den har 510 hk og et moment på svimlende 650 Nm. Den fås så kun med en 8-trins automatgearkasse, og vil kunne fås med intelligent firehjulstræk som kan aktiveres eller deaktiveres efter behov. Med andre ord, kan du altså stadig smide røven selv om bilen i princippet har firehjulstræk.
Hvis en Competition udgave heller ikke er nok for dig, så kan du tilkøbe en M Race Track Package. Pakken mindsker vægten med cirka 25 kilo fordi pakken indeholder M Carbon sæder i kabinen og specielle M letvægtshjul med keramiske M Carbon bremser.
De nye BMW M3 og BMW M4 modeller lander i Danmark i foråret 2021. Senere kommer der desuden en længe ventet stationcarvariant af M3.