I 2024 vil det være nøjagtigt 100 år siden, det ikoniske britiske bilmærke MG (Morris Garages) blev grundlagt. Jubilæet er en glimrende mulighed for at drømme om en forbindelse mellem det gamle MG og det fornyede elektrificerede brand med en bil med sportslige ambitioner.
Den nye MG Cyberster konceptbil er skabt af MGs globale designteam. Allerede på de første billeder kan man med lidt god vilje ane referencen til MGB Roadsters sporty former og dynamiske silhuet. Desværre har MG endnu ikke offentliggjort rigtige billeder af bilen. Vi får den formentlig først at se når Shanghai Motorshow åbner dørene den 21. april, så indtil videre må vi nøjes med de irriterende sneak peeks. Det vi dog kan se, er at fronten har arvet de klassiske runde MG-forlygter kombineret med et smalt grilldesign. De interaktive forlygter, ”det magiske øje”, i flere lag helt uafhængigt af grillen samt den iøjnefaldende underlæbe, giver bilen en særpræget front og opnår samtidig en optimal aerodynamisk ydeevne.
Andre slående detaljer ved MG Cyberster er den laserbælte-agtige LED-stribe på siden, og den måde omridset af dørene følger LED-stribens retning som en pil. Den dynamiske silhuet forstærkes yderligere af en skulderlinje i to niveauer, der fremhæver det muskuløse design ved for- og baghjul og skaber en lavere og mere robust holdning.
Bagenden på MG Cyberster har fået en såkaldt Kammback-styling. Den flade skrånende bagende forbedrer den bageste spoiler og giver en bedre aerodynamik. Det gennemgående LED-baglygte-design skitserer Kammback-formen, mens de pil-lignende blinklys i begge sider skaber en tendens til fladt og digitalt design.
Den spektakulære MG Cyberster integrerer mekanisk drivkraft og smart teknologi. Konceptbilen har en intelligent elektrisk arkitektur, der muliggør en rækkevidde på 800 kilometer og en acceleration fra 0-100 km/t inden for 3 sekunder. Sportsvognen er også tiltænkt 5G interaktiv forbindelse for at skabe ubegrænsede muligheder for fremtidig mobilitet.
Indtil videre er der altså blot tale om en konceptbil, men vi har jo lov til at drømme om, at MG sætter den lille roadster i produktion.