DEL

Mitsubishi er klar med en ny L200 som i første omgang får premiere i Thailand om ganske få dage. Herefter lanceres den i 150 lande verden over. L200 introduceres i Europa i efteråret 2019. Visionen “Engineered Beyond Tough” har været kernen i udviklingen af den nye L200, der nu tilbyder endnu mere muskuløst design, stærkere 4×4 præstationer og stor sikkerhedspakke. 

De betydelige ændringer, der gør den til en utrolig stærk aktør i pick-up klassen, omfatter bl.a.:

  • Mere kraftfuld styling med Mitsubishis frontdesign ”Dynamic Shield”
  • Et forbedret 4WD-system med flere indstillinger, der giver bedre off-road præstationer
  • Det nyeste i aktive sikkerhedssystemer og førerassistentsystemer

Engineered Beyond Tough

L200 har et design, både indvendig og udvendig, som er indbegrebet af udtrykket ”Engineered Beyond Tough”. Fronten er designet efter Mitsubishis visuelle designsprog ”Dynamic Shield”. Den høje motorhjelm og højt placerede forlygter understreger pick-uppens styrke, hvor de kontrastfuldte skarpe sidelinjer og brede front- og bagskærme giver L200 et markant og bredere udtryk. Interiøret er redesignet, i alt fra blødere materialevalg til ny instrumentering, for øget komfort.

4WD system giver bedre kørsel

Mitsubishi L200 4WD modeller er udstyret med enten Super-Select 4WD, som giver optimal trækkraft og manøvreegenskaber uanset terræn eller Easy Select 4WD, som simplificerer skift mellem køreprogrammerne afhængig af underlag. Begge systemer er blevet optimeret med flere indstillinger af 4WD systemet: Grus, Mudder/Sne, Sand, Klippe. Ved aktivering af et Off-road program, vil systemet kontrollere motorkraft, gearkasse og bremser til at regulere mængden af hjulspin og dermed optimere performance i alt terræn.Den elektroniske hastighedsregulering – Hill Descent Control (HDC) – gør det lettere for føreren at køre ned ad stejle eller glatte nedstigninger på en sikker måde.

Mere sikkerhed

Den nye Mitsubishi L200 bevarer det solide og robuste karosseri og tilføjer aktive sikkerheds- og førerassistentsystemer:

  • Nødbremsesystem (FCM) registrerer køretøjer og fodgængere foran bilen.
  • Advarsel i blind vinkel (BSW) anvender radarsensorer i den bagerste kofanger, således køretøjer, der er i de bagerste højre og venstre blinde vinkler, opdages.
  • Baksensorer med advarsel for tværgående trafik (RTCA) mindsker risikoen for kollision. Når RCTA er aktiv, vil sensorer i den bagerste kofanger registrere, når et køretøj nærmer sig fra siden. Ideelt når man f.eks. bakker ud fra en parkeringsbås.
  • Assistent mod utilsigtet acceleration (UMS) har sensorer for og bag, der registrerer nærliggende forhindringer og styrer ligeledes motorydelsen, hvis du ved en fejl pludselig accelererer.

L200 kommer ligeledes med Multi Around Monitor, et kamerasystemet, der hjælper til en mere sikker parkering. Kameraerne er placeret foran, bagpå og på siderne af bilen viser de blinde vinker i forskellige kombinationer herunder fugleperspektiv.

Performance og funktionalitet

Bremseevne og køreegenskaber er forbedret ved montering af større ventilerede bremseskriver foran, kraftige bremsekalibre udstyret med dobbelte stempler samt brug af stærkere støddæmpere bagtil. Den nuværende femtrins gearkasse bliver erstattet med en ny og forbedret sekstrins automatgearkasse, som giver en mere jævn, men samtidig mere kraftfuld acceleration. Danske specifikationer offentliggøres tættere på lancering.

Kommentarer