DEL

Det siger et eller andet om dedikation, viljestyrke og evner, at Autohuset Vestergaard Kolding til den officielle åbning af Danmarks første Renault Pro+Specialist forretning, havde formået at få mere end 200 samarbejdspartnere til forretningen i Kolding forleden.

Jo, der var fest, og det var der grund til. Renault har de sidste 18 år været det bedst sælgende varevognsmærke i Europa, og fra en ret perifer position i Danmark, er Renault de sidste otte år kun gået op ad.

Renault Pro+3
Kunderne er ikke i tvivl om, at de er kommet til et specialiseret erhvervscenter, når de ser Pro+ portalen hos Autohuset Vestergaard i Kolding. (Foto:Magnus Hyltoft)

I øjeblikket ligger Renault på 3. pladsen med en markedsandel på 12,7 procent. Det er i øvrigt en vækst på hele 52 procent siden samme tid sidste år. Og målet er helt klart. Renault vil i Danmark, som i resten af Europa, være det førende varevognsmærke.
Med den ambition følger naturligvis også nogle forpligtelser, og et yderligere step op af servicerangstien. Ikke alene skal man være god til at rådgive om varebiler, og have det rigtige udvalg. Man skal ikke mindst have et værksted, der kan følge med og leve op til kundernes krav om ekstraordinær service. Når en varebil holder stille på værkstedet betyder det nemlig tabte penge på bundlinjen til den erhvervsdrivende.
Og netop de krav er Pro+Specialist certificeringen et bevis på.

– At være Renault Pro+Specialist betyder i al sin enkelthed, at vi skræddersyr en organisation til erhvervslivet. Det gælder både før, under og efter et køb. Før købet bliver kunden mødt af et dedikeret korps af varebilssælgere, der ved alt om varebiler, opbygninger og finansieringer. De ser et komplet udvalg af modeller i udstillingen, som i øvrigt er specifikt defineret, og er specielt indrettet til erhvervslivet. Har man lyst til at prøvekøre en bil kan man det med det samme. Og inden 48 timer har man et skrifteligt tilbud, uanset hvilket produkt man ønsker sig, fortæller direktør i Renault Danmark Henrik Bang til biltesteren.dk.

Renault Pro+2
Direktør hos Renault Danmark – Henrik Bang klippede snoren til Danmarks første Pro+ Specialist

Men det stopper ikke her.

– Det som for alvor betyder noget er jo, at man kan få sin varebil repareret og serviceret så hurtigt og effektivt som muligt. Derfor er der ved Pro+Specialist udvidet åbningstid på værkstedet og der er diagnose inden for den første time. Kan bilen ikke laves med det samme får man en erstatningsbil i samme klasse. Skal man blot have lavet service får man det gjort uden forudbestilt tid. Man kommer ganske enkelt foran i køen, fortæller Henrik Bang.

Hos Autohuset Vestergaard supplerer erhvervskonsulent Ole Rudolph:

– Som Pro+Specialist kommer kunderne til at opleve en meget større parathed lige fra sælgeren til mekanikeren. Vi har værkstedslejebiler i alle kategorier, uanset om du har brug for en lille varevogn til person transport eller en stor kassebil til en masse varer, og i salgsafdelingen har vi hele modelpaletten udstillet, og vi kan hjælpe med alt fra leasingforslag til forsikringer, siger Ole Rudolph til biltesteren.dk.

Renault Pro+ 1
Filialdirektør Jesper Wang modtog beviset på Pro+ Specialist certificeringen fra LCV Manager hos Renault Danmark Jonas Felix Nielsen.

Autohuset Vestergaard er den første af i alt otte Pro +Specialister, der bliver etableret i Danmark i løbet af i år. De andre centre er Dahl Pedersen i Viborg, Ejner Hessel i Avedøre, Tilst og Nørresundby, Bjarne Nielsen i Esbjerg, Brdr. Stubbe i Måløv samt Via Biler i Kastrup. Yderligere tre forhandlere forventes at blive Pro+Specialister i slut 2016/begyndelsen af 2017. Det er Bjarne Nielsen i Herning, Pedersen&Nielsen Aalborg samt Autohuset Vestergaard i Odense.

Kommentarer