DEL

Den nye generation Hyundai i30 er kommet godt fra start og til sommer er den klar som stationcar. Der er store forventninger til, at den nye i30 stationcar med sin størrelse, et nyt skarpt design, gode køreegenskaber, attraktiv pris og ikke mindst fem års garanti uden kilometerbegrænsning, kommer til at udgøre en større del af salget end tidligere.

En af klassens største

Den nye Hyundai i30 stationcar er pænt rummelig. Med en længde på over 4,5 meter er stationcaren cirka 20 cm længere end hatchbackudgaven, og det er med til at sikre et af klassens største bagagerum på hele 602 liter – og 1.650 liter, når bagsæderne foldes ned. Trods rummeligheden har Hyundais europæiske designere sørget for, at stationcaren samtidig er en tidløs og elegant bil. Det kileformede tag og de dynamiske proportioner er med til at give i30 stationcar en elegant, næsten coupéagtig profil – samtidig med, at den har et af klassens største bagagerum.

Masser af udstyr og sikkerhed

Den nye Hyundai i30 stationcar kommer i fire forskellige udstyrsvarianter: Life, Life+, Trend og Premium. Udstyrsniveauet er højt fra starten. Allerede fra standard er der for eksempel aircondition, Bluetooth, fartpilot, LED-kørelys, sidespejle med LED-blink og varme, attention assistent, automatisk nødbremse, vognbaneassistent og meget andet.

Motorer

Som i hatchbacken vil i30 stationcar på det danske marked udelukkende kunne fås med Hyundais mest moderne motorer. På benzinfronten er der to benzinudgaver – en helt ny 1.4 T-GDI med 140 hk samt 1.0 T-GDI med 120 hk. Dieselfronten omfatter en 1.6-literes dieselmotor med enten 110 eller 136 hk. Hyundais nye syv-trins dobbeltkoblingsgear vil være et muligt tilvalg til flere modeller. Startprisen er 214.995 kr. og det er vel at mærke for en variant med den nye 1.0 T-GDI motor, hvilket er en ganske rimelig pris. Det vil også blive muligt at lease ny i30 stationcar til private kunder og som firmabil.

Kommentarer