DEL

Vi ser den meget sjældent i Danmark, men Hyundai har faktisk en kompromisløs og potent gaderacer bygget på den helt almindelige i30. Modellen hedder i30 N. Bilen er opkaldt efter et af de mest fængende steder i Tyskland, når vi taler fart og spænding, nemlig Nürburgring med den berygtede Nordschleife. Man kan også dække N ind under det knap så kendte Namyang, der er navnet på Hyundais testcenter i Korea og endelig er N også forbogstavet i byen Nosovice i Tjekkiet, hvor bilen produceres. 

Her kan du se vores video fra præsentationen af i30 N i Italien:

https://www.youtube.com/watch?v=jNhStoYZZXw&t=1s 

Her kan du læse mere om i30 N:

https://biltesteren.dk/hyundai-i30-n-n-nurburgring/ 

Og nu har i30 N fået en kusine. Den hedder i30 N Line og du kommer til at kende den på sidespejle i sort højglans og markante for- og bagkofangere i N-design. Femdørs-varianterne har yderligere dobbeltudstødning i krom. Indvendigt er linjen ført igennem med sådan noget som sportssæder, læderrat, gearknop i N-design, sort loftshimmel og alu pedaler, 17” eller 18” alu fælge med Michelin Pilot Sport-dæk, så den er et godt alternativ til den føromtalte i30 N med den potente toliters turbomotor. 

Udstyret i i30 N Line omfatter bl.a. tozonet klimaanlæg, otte tommer touchskærm med Apple Carplay, bakkamera med baksensor, Bluetooth, elektrisk lændestøtte ved førersæde, varme i forsæder og rat, halogenforlygter med statisk kurvelys, LED-baglygter, el-klapbare sidespejle med varme og integreret sideblik, forrude med blå-tonet solafviser, vognbaneassistent, automatisk nødbremse og automatisk nedblændeligt bakspejl.

Skal der være lidt ekstra af det hele kommer i30 N Line også i udstyrsversionen Performance. I den er halogenforlygterne opgraderet til fuld LED, og her er der yderligere 4,2” LCD-skærm i instrumentpanelet til visning af kørselsdata, sæder med alcantara og dellæder, elektrisk lændestøtte i både fører- og passagersædet, luftdyser ved bagsædet, mørktonede ruder og p-sensor både for og bag.

Tilvalg til Hyundai i30 N Line

Herudover er der mulighed for tilvalg af fabriksmonteret udstyr. For 16.995 kr. kan du til i30 N Line blandt andet tilvælge adaptiv fartpilot, automatisk nødbremse med fodgængergenkendelse, elektrisk håndbremse, 4.2” supervision cluster, ventilation ved bagsædet (dog kun til DCT-varianten). Til Hyundai i30 N Line Performance kan du også vælge adaptiv fartpilot inkl. automatisk nødbremse med fodgængergenkendelse og afstandsfartpilot. Her er prisen 12.995 kr. Der er også mulighed for tilvalg af for eksempel trådløs opladning, panoramasoltag, automatisk skiltegenkendelse og nødbremse med fodgængergenkendelse. Udstyret er fabriksmonteret og koster fra 2.495 kr. til 16.995 kr. alt efter indhold.

Modelprogram for Hyundai i30 N Line

Hvis du tror, at bilen kommer med en lightudgave af i30 N når det kommer til motorkræfter, så får du en lang næse. Hyundai i30 N Line og i30 Fastback N Line fås med både benzin- og dieselmotor. En 1.0 T-GDi med 120 hk, en 1.4 T-GDi med 140 hk samt en 1.6 CRDi med 136 hk. De sidste to motorer fås også med syvtrins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT).

Priserne for Hyundai i30 N Line med 1.0 T-GDi motor starter ved 244.995 kr. Samme motorvariant i udstyrsversionen Performance koster fra 269.995 kr. I coupéversionen Fastback starter priserne ved 259.995 kr.

Kommentarer