DEL
Dacia Duster forfra

Fremgang i salget er naturligvis en afgørende faktor i forhold til at måle sin succes. Men det er ikke alene på markedsposition, at Dacia kan aflæse håndfaste beviser på mærkets popularitet. Når den årlige Dacia picnic afholdes på Egeskov Slot søndag den 10. juni er der udsolgt hurtigere end til en Bond-premiere og selvom der i år er blevet plads til 5.000 gæster, gik der kun en uge før der var udsolgt og alle billetter hentet hos den lokale forhandler. Samtidig kan Dacia nu bryste sig af, at have solgt mere end fem millioner biler på verdensplan siden 2004. 

– Det er fantastisk at se hvor godt Dacia kunderne har taget picnic ideen til sig. Det føles som den helt rigtige event, hvor kunderne møder hinanden og hvor vi fra importørens side møder kunderne helt nede på jorden og dermed får mulighed for at lære en masse, fortæller Marketingchef Christian Mark fra Dacia Danmark.

Et andet område, hvor Dacia mærket har haft fremgang er samarbejdet med forhandlerne. Renault Danmark, som har Dacia under sine vinger, har eksisteret siden 2008 og det er allerede blevet kåret til Årets Importør fire gange – tre gange for Renault og én gang for Dacia i 2017.

Og så skal vi på ingen måde glemme at Dacia på europæisk plan går helt forrygende – nr. ét i B-segmentet for Sandero og nr. ét for crossover-klassen i Tyskland for Duster. Den tendens forventes også i Danmark, hvor det bliver nogle interessante år, hvor endnu flere danskere hopper på Dacia bølgen. Formlen med solide og pålidelige biler til en attraktiv pris har slet ikke toppet endnu, og hos Dacia Danmark forventes det at markedsandelen er markant stigende de kommende år. 

– Loytaliteten hos ejerne er udtalt og vi er ydmyge og meget taknemmelige for den store støtte som Dacia ejere og klubber udviser, siger Christian Mark. Og så kan vi afsløre, at der er seriøse planer om at udvide kapaciteten for Dacia Picnic igen næste år.

Kommentarer