DEL

På ganske kort tid har Dacia i Danmark etableret sig som et bilmærke med modeller til både erhverv og private kunder. Og på ganske kort tid har Dacia kørt sig direkte ind i ikke kun danskernes, men også forhandlernes hjerter. Der er solgt små 16.000 biler siden introduktionen på det danske marked i foråret 2013 og på imponerende vis vinder Dacia igen i 2017 prisen som årets importør. Bag kåringen står Dansk Automobilhandler Forening.

En ægte BlockDuster

Hos Renault Danmark, som importerer Dacia i Danmark, er der naturligvis glæde over det gode resultat: – Dacia er en succeshistorie. Efter en forsigtig start er vi i dag en etableret succes med fem modeller i porteføljen og Dacia har slået an hos forbrugerne som en ærlig bil, der leverer meget for få penge, fortæller den administrerende direktør hos Renault Danmark, Anders Gadsbøll. Om årsagen til, at Dacia vinder prisen i år peger han især på kombinationen af et godt samarbejde med forhandlerne.

Dacia Picnic vokser

Direktøren beskriver også kundernes loyalitet, ”kombinationen af værdi for pengene og pålidelig teknologi hentet hos Renault hitter hos bilkøberne. Dacia kunden er generelt meget tilfreds med sin Dacia og loyale over for mærket. Det kan blandt andet ses, når vi holder vores årlige unikke Dacia Picnic i maj måned. I 2018 udvider vi pladsen fra 3.600 til 5000 gæster, og jeg garanterer, at der er udsolgt på under en uge”.

Men til dem, der endnu ikke har købt en Dacia, er der en rigtig god grund til at købe nu – aktuelt kører der en kampagne med fem års garanti. Og med den kommende nye Duster på gaden fra januar 2018 ser Dacia importøren frem mod endnu et travlt år.

Kommentarer