DEL

Volvo har forsket og fundet ud af at seks ud af ti personer verden over godt kunne tænke sig at bruge mere tid på udendørs aktiviteter – primært vandreture, løb og cykling. Blandt de, der har svært ved at prioritere deres hobbyer, fortæller 68 procent, at de bruger for meget tid på at arbejde. Derfor opfordrer Volvo i en ny kampagne for V90 Cross Country til, at vi genopdager den passion og eventyrlyst, vi engang var optændt af og derfor prioriterede. Og det er jo meget smart at Volvo vælger at bruge den højbenede V90 Cross Country til en kampagne for et mere aktivt liv, da Volvos Cross Country linje jo netop er til det aktive publikum.

– De fleste af os når et punkt i livet, hvor vi vælger at prioritere karrieren frem for fritidsaktiviteterne. Hos nogle mennesker går trangen til eventyr tabt i takt med, at de finder sig til rette i et bekvemt liv. I vores kampagne minder vi om, at tiden måske er inde til at genoptage kontakten til de mennesker og de passioner, vi dybest set holder så meget af, og forsøge at få lidt mere ud af livet, siger Thomas Andersson, chef i Volvo Car Group’s afdeling for global markedsføring.

Den nye kampagne, som har ladet sig inspirere af den britiske filosof Alan Watts, opfordrer til, at vi genfinder vores glemte passioner, at vi gentænker vores prioriteringer i livet og lever mere i nuet.

– Uden klicheagtige billeder af landligt eller off road inspireret terræn bliver V90 Cross Country præsenteret som ’The Get Away Car’, en mulighed for at slippe væk fra en travl hverdag og finde den eftertragtede balance mellem arbejde og fritid, siger Thomas Andersson.

Kampagnefilmen er optaget i og omkring Vancouver i Canada, hvor den følger fire forretningsfolk, der finder sammen med mennesker, de elsker, og genoptager passioner, de tidligere har været optændt af. Samtidig sætter de kursen ud af byen i deres Volvo V90 Cross Country og drager ud i naturen for at fiske, surfe eller fotografere. Du kan se filmen via linket nederst på siden her.

Billedsproget sættes i kontrast af et ikonisk foredrag, som den britiske filosof Alan Watts holdt i 1959, hvor han advarede mod at stræbe efter fremtidig status og i stedet opmuntrede til, at leve i nuet og gøre mere af det, vi virkelig holder af. Beskeden er klar: ”You Can’t Live at All, Unless You Can Live Fully, Now”.

Kommentarer