DEL

Lige siden 2002 har Toyota indtaget førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne. Det viser nye tal fra FDM og Loyalty Group’s AutoIndex 2016, der er den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark.

22 bilmærker har deltaget

Omkring 34.000 danske bilejere har svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 22 forskellige bilmærker. Toyota placerer sig som det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder både hos forhandlerne og på værkstederne. Det er altså 14. år i træk, at Toyota slår alle konkurrenter på kundeservice.

Tilfreds direktør

– Vi er meget tilfredse med, at AutoIndex 2016 igen slår fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Det er især glædeligt og bemærkelsesværdigt, at vi ikke bare yder markant bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne,” siger adm. direktør Frank Okoisor hos Toyota Danmark A/S. Han fremhæver Toyotas stærke og hårdtarbejdende forhandlernetværk over hele Danmark og giver både Toyota-forhandlerne og værkstederne æren for det imponerende resultat.

Sigter mod øget tilfredshed

Selv om Toyota har været nummer et alle de år, undersøgelsen har været gennemført i Danmark, har Toyota ingen planer om at hvile på laurbærene. Tværtimod arbejder man på at øge kundeservicen og tilfredsheden yderligere for de danske Toyota-ejere.

Kommentarer