DEL
Another one drives a Duster

Det er efterhånden et par år siden, at den aldrende skuespiller Ulf Pilgaard lagde stemme til den første Dacia reklame. Her var budskabet ”Stor bil til lille bils pris”. Dengang var det den store Lodgy, som skulle bane vejen for Dacia i Danmark. Siden er der kommet flere reklamer til, og senest synger vi med på nyfortolkningen af Queen klassikeren ”Another one bites the dust”, der i Dacias verden hedder ”Another one drives a Duster”

Reklamen har taget os med storm, og det gør salgstallene for Dacia også. Dacia her nemlig fået tag i os danskere. Faktisk er Dacia i første kvartal 2016 det bilmærke, der vokser mest i Danmark. Samlet set vokser Dacia med 48 procent, hvilket sender det direkte ind på førstepladsen, som det mærke med størst vækst. I første kvartal blev der solgt 1267 nye Dacia biler mod 833 i samme periode sidste år.

Tallene dækker over en endnu mere imponerende rekord, hvis vi isoleret ser på Dacia varevogne. På varevognssiden, hvor Dacia faktisk kun har en rigtig varevogn, Dacia Dokker, var væksten hele 285 procent. I alt er der solgt 262 Dacia varevogne i år mod 68 sidste år.

Men også personbilerne viser gode takter. Her er væksten 31 procent. I alt er der solgt 1005 biler i årets første måneder mod 765 i samme periode sidste år.

Bestselleren er Duster, efterfulgt af Logan MCV og Sandero, der næsten ligger side om side salgsmæssigt.

Kommentarer