DEL

Alfa Romeo Giulia er en af de biler, der har skabt mest begejstring blandt motorjournalister og bilfans verden over, lige siden den blev vist frem for første gang.

Nu er de første biler kommet til Danmark, og forhandlerne inviterer derfor til Åbent Hus, hvor alle bilinteresserede kan se frem til at opleve ægte italiensk design forenet med teknologi og dynamiske køreegenskaber på et niveau, som Alfa Romeo mestrer i særklasse. Hos Alfa Romeo Danmark ser man med stor forventning frem til premieren.

– Blandt alle de billanceringer, vi har haft inden for de sidste par år, er den nye Giulia nok en af dem, vi har glædet os allermest til at præsentere. Vi mener i al beskedenhed, at vores italienske designere og ingeniører har skabt en bil, som på én og samme tid er tro mod historien og viser vejen for fremtidens Alfa Romeo. På den måde appellerer den både til nuværende og nye fans. Derfor er vores forhandlere også meget spændte på premiereweekenden og glæder sig til at præsentere Giulia og give kunderne en helt speciel køreoplevelse, siger Alfa Romeos danske pressechef Steffen Holm, til biltesteren.dk.

Alfa Romeo Giulia kan i første omgang opleves med en helt ny 2,2 liters dieselmotor, som er fremstillet i aluminium og udstyret med balanceaksler. Denne motor leveres med to ydelser på henholdsvis 150 hk eller 180 hk. Førstenævnte med 6 trins manuel gearkasse og sidstnævnte altid i forbindelse med en nyudviklet 8-trins automatgearkasse. Disse to motorer suppleres indenfor kort tid med en helt ny 2-liters benzinmotor med 200 hk og 8-trins automatgear.

Takket være et ekstremt fokus på lav vægt og en meget lav luftmodstand accelererer selv den mindste af dieselmotorerne fra 0-100 km/t på blot 8,4 sekunder og kan levere en tophastighed på 220 km/t.

Modelprogrammet toppes af den unikke Quadrifoglio-version, som er pakket med ny teknologi, udstyr samt en ny 2,9 liters V6 motor med bi-turbo. Dette kraftværk yder 510 hk og giver Giulia Q en tophastighed på 307 km/t – den hurtigste standard Alfa Romeo nogensinde.

Priserne starter fra 475.000 kr., mens Quadrifoglio koster 1.395.000 kr. Uanset modelvalg får man en bil, som er indbegrebet af fabrikkens nye motto ”La meccanica delle emozioni” eller ”mekanik med følelser”. Med den nye Giulia betyder det karakteristisk italiensk design, baghjulstræk, innovative motorer i verdensklasse, unikke tekniske løsninger, lav vægt med en perfekt 50/50 vægtfordeling og det bedste ”vægt-til-ydelsesforhold” i klassen.

 

Kommentarer