DEL

Interessen for biler med en løve på fronten har aldrig været højere. Peugeot var det mest googlede bilmærke i Danmark i 2016 og det rekordhøje salg sidste år er fortsat i samme takt i 2017. Samtidig er mærket højdespringer, når det gælder Dream Index i årets udgave af AutoIndex.

Peugeot har opnået at få tildelt den prestigefyldte pris ”Car of the Year” to gange på blot fire år og i Danmark er det blevet til ikke mindre end to titler på et halvt år:
Årets Bil 2017 med 3008 og en delt kåring med et par andre varebiler til titlen Årets Varebil 2017 med Expert.
Dermed hersker der ingen tvivl om, at disse priser er en værdifuld blåstempling af mærket og den kvalitetsrejse, som er gennemført, hvilket også sætter sit aftryk hos kunderne. For i 2016 var Peugeot det mest googlede bilmærke i Danmark og netop 3008 var den mest søgte model på bilmærkets hjemmeside.

Højdespringer i AutoIndex 2017

Da Gilles Vidal tiltrådte som chefdesigner for Peugeot i 2010, intensiverede han mærkets kvalitetsrejse og bl.a. 308 og 3008 er resultater heraf. Arbejdet med nytænkning og fokus på kvalitet i alle bilens aspekter kan ikke blot aflæses på salgstallene, men kommer også til udtryk i årets udgave af AutoIndex, hvor danske bilejere bliver spurgt ind til deres bilkøb og ikke mindst valg af deres fremtidige bil. I kategorien ”Dream index – Next car” er Peugeot det mærke, som oplever den største fremgang og er således højdespringer i kategorien med en stigning på hele 26 %.

Peugeots værksteder er i øvrigt vurderet meget positivt af bilejerne i AutoIndex, hvor de i flere år har ligget blandt de fem bedst vurderede bilmærker. En vigtig faktor i denne bedømmelse er ”Fixed Right First Time”, hvor Peugeot med 94 % indtager en delt andenplads.

Kommentarer